نسخه سحرآمیز: بدون ورزش 5 کیلو لاغر شوید
کد خبر: ۳۷۵۹
کسانی که برای فعالیتهای بدنی وقت ندارند، بخوانند

نسخه سحرآمیز: بدون ورزش 5 کیلو لاغر شوید

سعی دارید 5 کیلو وزن کم کنید؟ تعداد کثیری از مقالات امروزی انباشته از راه های کاهش وزن هستند. در زیر راه هایی به شما نشان می دهیم که به کمک آن بتوانید 100 کالری و یا بیشتر از رژیم غذایی خود را بسوزانید بدون اینکه غذاهای خوشمزه را از دست بدهید. ممکن است 100 کالری به نظر خیلی زیاد نباشد، اما ...
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
بهترین‌ها: سعی دارید 5 کیلو وزن کم کنید؟ تعداد کثیری از مقالات امروزی انباشته از راه های کاهش وزن هستند. در زیر راه هایی به شما نشان می دهیم که به کمک آن بتوانید 100 کالری و یا بیشتر از رژیم غذایی خود را بسوزانید بدون اینکه غذاهای خوشمزه را از دست بدهید. ممکن است 100 کالری به نظر خیلی زیاد نباشد، اما کاهش 100 کالری در روزباعث می شود 5 کیلو یا بیشتر در طول سال کم کنید، بدون اینکه به فعالیتهای سنگین مبادرت ورزید. تنها این موارد را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید:


بدون ورزش 5 کیلو لاغر شوید

1.نور را کم کنید.

یک تحقیق جدید در دانشگاه کورنل بیان می کند که راز کم خوردن و احساس رضایت داشتن از آنچه که میخورید، به آسانی و در کم کردن نور محیط است. تحقیقات حاکی از این است که کسانی که وعده های غذایی خود را در محیطی با نور کم و ملایم می خورند، 175 کالری کمتر دریافت می کنند و معمولا 18 درصد نسبت به کسانی که در محیط پر نور غذا می‌خورند، کمتر می خورند. کسانی که در محیط تاریک تر غذا می خوردند، بیشتر از کسانی که در روشنایی غذا می خورند احساس رضایت و لذت از غذای خود داشتند. محققان بر این باورند که نور شدید فلورسنت که بیشتر در فست فود ها استفاده می‌شود، باعث ترغیب هرچه بیشتر مشتریان به غذا خوردن و عجله در خوردن غذا می شود. این بهانه خوبی است تا شمع هایی که برای عروسی تان خریده بودید را از گنجه در آورده و مورد استفاده قرار دهید.

2.از لیوان صاف استفاده کنید

لیوان های منحنی ممکن است مدرن تر و زیبا تر به نظر بیایند، اما مخفیانه شما را به سوی افزایش وزن سوق می دهند. یک تحقیق در انگلستان حاکی از آن است که افرادی که از لیوان های دارای انحنا استفاده می کنند، 60 درصد بیشتر از کسانی که از لیوان های صاف استفاده می کنند به خوردن نوشیدنی های الکلی، سوداهای شیرین و آبمیوه تمایل دارند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن در لیوان های انحنا دار شما را ترغیب به بیشتر نوشیدن می کنند زیرا شما متوجه نمی شوید کی لیوان را تا نیمه نوشیده اید و احتمال این‌که سریعتر بنوشید تا به لیوان پر بعدی برسید بسیار زیاد است.

3.شب زود بخوابید

کم خوابی باعث افزایش احتمال پر‌خوری در افراد می شود. تحقیقی در کلینیک مایو نشان می دهد کسانی که کمتر از شش و نیم ساعت در طول روز می خوابند، مستعد دریافت 500 کالری بیشتر در روز می باشند. دکتر مانفرد هالشمید محقق دانشگاه توبینگن تحقیقات خود را بر روی ارتباط خواب و کالری مصرفی انجام می دهد. او می گوید: "کمبود خواب باعث افزایش هورمون اشتهایی به نام گرلین می شود." افزایش گرلین باعث افزایش اشتها می شود و این خبر چندان جالبی برای کسانی که عادت به دیر خوابیدن دارند، نیست.

4.گفتن "نمی توانم" ممنوع

مهم نیست چقدر تلاش می کنید تا قدم داخل یک رستوران فست فود نگذارید یا اضافه غذاها را بعد از مهمانی نخورید، هیچ وقت به خود نگویید"نمی توانم بخورم"؛ به جای آن به خود بگویید "نمی خواهم بخورم". تحقیقی در این زمینه انجام شده است. طی این تحقیق دو گروه از افراد انتخاب شدند. گروه اول گروه "نمی توانم بخورم" و گروه دوم گروه "نمی خواهم بخورم". 64 درصد افرادی که در گروه"نمی خواهم بخورم"بودند، یک بسته سالم گرانولا را به جای یک بسته شکلات انتخاب کردند. در حالی که در گروه"نمی توانم بخورم"، تنها 30 درصد افراد اسنک‌های سالم را برگزیدند."نمی توانم"، بیشتر حالت تنبیهی دارد تا جنبه سلامت، با خلق حالتی از خود محرومی باعث می شود تا شما انگیزه خود را از دست بدهید. در مقابل به یاد آوردن اینکه شما"نمی‌خواهید"غذاهای ناسالم بخورید، به شما حس قدرتمند بودن می دهد.

بدون ورزش 5 کیلو لاغر شوید

5.لاغر بیاندیشید

روش فکر کردن شما راجع به غذا و بدنتان می تواند میزان موفقیت در پیروی از رژیم سلامتتان را مشخص کند. سوزان آلبرت، روانشناس کلینیک کلیولند و نویسنده کتاب "خوردن با ذهن مشغول"و"50 روش برای ساکت کردن خودتان بدون غذا"، در یک بازه زمانی 10 ساله، تحقیقی را انجام داد. 50 درصد از زنانی که در اول دوره تحقیق شاخص توده بدنی 20 داشتند اما فکر می کردند که اضافه وزن دارند، در پایان دوره 10 ساله، شاخص توده بدنی شان به 25 رسید. سوزان آلبرت معتقد است این افزایش وزن تنها به یک دلیل اتفاق افتاده است و آن هم پیشگویی خود آن افراد می باشد. او می گوید: "طرز فکر شما برای مایوس شدن و یا ماندن در مسیر کاهش وزنتان بسیار موثر است. بنابراین اگر فکر می کنید که اضافه وزن ندارید، بدون در نظر گرفتن وزن واقعیتان، رفتارتان به طور ناخودآگاه شما را به سوی آنچه که به آن اعتقاد دارید سوق خواهد داد."

6.شکر نخورید

طبق تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته شما باید تصویر دیگری از غذاهای چرب، پر کالری و غذاهای شیرین در ذهن خود متصور شوید. اسکن های مغزی انجام شده نشان می دهد که ساختن تصویر اشتها آور از غذاهای پرکالری و شیرین در ذهن، باعث تحریک قسمتی از مغز می شود که مسئول کنترل گرسنگی می باشد.

به نوشیدنی های شیرین بگویید نه

اگر به همراه غذایتان آب مصرف کنید، احتمال مصرف سبزیجات بشقابتان بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است که اگر در کنار غذایتان از نوشیدنی های شیرین و یا سودا استفاده کنید، احتمال مصرف سیب زمینی سرخ شده، چیپس ها و یا دیگر مواد خوراکی چرب بالا می رود. تحقیقی در دانشگاه اورگان نشان می دهد که نوشیدنی همراه غذا رابطه مستقیم با نوع غذای مصرفی و میزان کالری دریافتی دارد. در این تحقیق، بزرگسالانی که همراه غذا آب مصرف می کردند، بیشتر از سبزیجات در غذایشان استفاده می کردند و نسبت به زمانی که سودا می نوشیدند، انتخاب های سالم تری داشتند.

7.منتظر خوردن باشید

در مورد ناهارتان خیال بافی می‌کنید؟ این کار را ادامه دهید."هالشمید"می‌گوید پیش بینی یک وعده غذایی در واقع میزان گرلین در بدنتان را پایین می آورد. در تحقیقی که وی انجام داده است، متوجه شده است که فکر کردن راجع به یک وعده غذایی قبل از تهیه کردن آن، میزان تولید گرلین در بدن را تحت کنترل قرار می دهد و به افراد کمک می‌کند تا کالری کمتری دریافت کنند. او می گوید: "منتظر خوردن غذا بودن، تاثیرات مثبتی بر روی غذای جذب شده دارد و باعث می شود زودتر سیر شوید و این احساس سیری در شما پایدار بماند تا دیگر به دنبال غذاهای پرکالری نباشید."

بدون ورزش 5 کیلو لاغر شوید

مترجم: مریم آهاری

برچسب ها: لاغری کالری چاقی